Scenarii

Ce sunt aceste scenarii de învățare?

Scenariile de învățare  concepute pentru tablete PC sunt lecții în cadrul cărora elevii folosesc fișe lucru virtuale pe tablete PC. Fișele de lucru  virtuale sunt pregătite cu un soft special creat cu numele Drag&Learn. Recomandările metodice pentru folosirea fișelor de lucru virtuale sunt descrise în tipurile de scenarii generale . Scenariile generale pot fi alese pe baza resurselor existente și a tipului lecției. 

 

Scenarii generale

1. Scenarii pentru lecțiile pregătite cu D&L cu tablete pentru fiecare elev și tablă interactivă sau proiector

1.1. Lecție nouă, transmitere de cunoștințe noi 

- Moment organizatoric, discutarea temei

- Proiectarea pe tabla interactivă a primei pagini a lecției

(În cazul lecțiilor care au la bază observarea unui fenomen sau explorarea unor obiecte/elemente concrete la care va face trimitere fișa virtuală, această etapă se va introduce aici. )

- Elevii se loghează în D&L, caută lecția.

- Citesc titlul, se uită la videoclipul în limbaj mimico-gestual acolo unde există

- Se discută în clasă semnele lmg folosite în deschiderea lecției

- se discută conținutul unei pagini, elevii vin la tabla interactivă și răspund la întrebările lecției

- lucrează individual la pagina respectivă pe tabletă.

- Urmează aceiași pași până la ultima  pagină.

- la sfârșit se revine la noțiunile importante.

 

1.2. Exersarea sau testarea cunoștințelor deja învățate:

- Moment organizatoric, discutarea temei

- Elevii se loghează în D&L, caută lecția.

- Elevii lucrează individual pe tabletă, profesorul urmărește progresul pe un calculator sau tabletă, oferă ajutor individual celor care au nevoie

- la terminarea fișei de lucru elevii apasă butonul trimite 

- profesorul poate accepta sau refuza fișele de lucru primite. Elevul continuă lucrul în cazul în care fișa de lucru a fost refuzată.

- la sfârșit se proiectează lecția pe tabla interactivă, se discută răspunsurile date de elevi. 

 

2. Scenarii cu tablete la fiecare elev fără tablă interactivă. 

2.1. Lecție nouă, transmitere de cunoștințe noi 

- Moment organizatoric, discutarea temei

- Elevii se loghează în D&L, caută lecția.

- Citesc titlul, se uită la videoul în limbaj mimico-gestual acolo unde există

- Se discută în clasă semnele lmg folosite în deschiderea lecției

- se discută conținutul fișei de lucru, pagină cu pagină cu ajutorul uneia dintr-e tablete. 

- Elevii lucrează individual, continuă la pagina următoare cu acordul profesorului

- Profesorul oferă ajutor individualizat

- la sfârșit se revine la noțiunile importante.

2.2. Exersarea sau testarea cunoștințelor deja învățate:

- Moment organizatoric, discutarea temei

- Elevii se loghează în D&L, caută lecția.

- Elevii lucrează individual pe tabletă, profesorul urmărește progresul pe un calculator sau tabletă, oferă ajutor individual celor care au nevoie

- la terminarea fișei de lucru elevii apasă butonul trimite 

- profesorul poate accepta sau refuza fișele de lucru primite. Elevul continuă lucrul în cazul în care fișa de lucru a fost refuzat

- la sfârșit se discută răspunsurile date de elevi. 

3. Scenarii cu tablete pentru lucru în grup sau perechi. 
 
- Moment organizatoric, discutarea temei
 
- Elevii sunt organizați în grupuri cu cel mult patru elevi.
 
- E recomandat ca fiecare grupă să-și  desemneze un operator pe tabletă care poate fi schimbat la fiecare pagină a fișei virtuale. Astfel se poate evita eventualele probleme legate de manipularea tabletelor.
 
- Fiecare grupă primește o tabletă, elevii se logheză cu numele de utilizator de grup.
 
- Elevii sunt îndemnați să discute între ei fiecare exercițiu să decidă de comun acord răspunsurile
 
- La terminarea fișei de lucru grupurile pot folosi butonul trimite, după care softul nu le mai dă posibilitatea de a schimba răspunsurile
 
- Profesorul poate accepta sau refuza fișele de lucru primite
 
- La sfârșit se discută în plen răspunsurile date de fiecare grup
 
- În cazul existenței unei table interactive sau unui proiector, grupurile își pot desemna un reprezentant care să arate fișele sau părțile fișelor de lucru rezolvate de ei. 
 

Aici găsiți screenshot-uri de la fișele de lucru virtuale din diferitele materii. 

Limbă și comunicare

Matematică

Geografie

Biologie

Fizică

Chimie

Istorie

Arte

Educație civică

Cunoașterea mediului

Tehnologie

 
Fișele de lucru se pot testa pe siteul softului Drag&Learn folosind datele de mai jos.

https://learn.evoline.ro

Nume utilizator: guestteacher1 parola: guestteacher1  sau utilizator: guestteacher2 parola: guestteacher2