Scenarii
Ce sunt aceste scenarii de învățare?
Scenariile de învățare concepute pentru tablete PC sunt lecții în cadrul cărora elevii folosesc fișe lucru virtuale pe tablete PC. Fișele de lucru virtuale sunt pregătite cu un soft special creat cu numele Drag&Learn. Recomandările metodice pentru folosirea fișelor de lucru virtuale sunt descrise în tipurile de scenarii generale . Scenariile generale pot fi alese pe baza resurselor existente și a tipului lecției.
Scenarii generale
1. Scenarii pentru lecțiile pregătite cu D&L cu tablete pentru fiecare elev și tablă interactivă sau proiector
1.1. Lecție nouă, transmitere de cunoștințe noi
- Moment organizatoric, discutarea temei
- Proiectarea pe tabla interactivă a primei pagini a lecției
(În cazul lecțiilor care au la bază observarea unui fenomen sau explorarea unor obiecte/elemente concrete la care va face trimitere fișa virtuală, această etapă se va introduce aici. )
- Elevii se loghează în D&L, caută lecția.
- Citesc titlul, se uită la videoclipul în limbaj mimico-gestual acolo unde există
- Se discută în clasă semnele lmg folosite în deschiderea lecției
- se discută conținutul unei pagini, elevii vin la tabla interactivă și răspund la întrebările lecției
- lucrează individual la pagina respectivă pe tabletă.
- Urmează aceiași pași până la ultima pagină.
- la sfârșit se revine la noțiunile importante.
1.2. Exersarea sau testarea cunoștințelor deja învățate:
- Moment organizatoric, discutarea temei
- Elevii se loghează în D&L, caută lecția.
- Elevii lucrează individual pe tabletă, profesorul urmărește progresul pe un calculator sau tabletă, oferă ajutor individual celor care au nevoie
- la terminarea fișei de lucru elevii apasă butonul trimite
- profesorul poate accepta sau refuza fișele de lucru primite. Elevul continuă lucrul în cazul în care fișa de lucru a fost refuzată.
- la sfârșit se proiectează lecția pe tabla interactivă, se discută răspunsurile date de elevi.
2. Scenarii cu tablete la fiecare elev fără tablă interactivă.
2.1. Lecție nouă, transmitere de cunoștințe noi
- Moment organizatoric, discutarea temei
- Elevii se loghează în D&L, caută lecția.
- Citesc titlul, se uită la videoul în limbaj mimico-gestual acolo unde există
- Se discută în clasă semnele lmg folosite în deschiderea lecției
- se discută conținutul fișei de lucru, pagină cu pagină cu ajutorul uneia dintr-e tablete.
- Elevii lucrează individual, continuă la pagina următoare cu acordul profesorului
- Profesorul oferă ajutor individualizat
- la sfârșit se revine la noțiunile importante.
2.2. Exersarea sau testarea cunoștințelor deja învățate:
- Moment organizatoric, discutarea temei
- Elevii se loghează în D&L, caută lecția.
- Elevii lucrează individual pe tabletă, profesorul urmărește progresul pe un calculator sau tabletă, oferă ajutor individual celor care au nevoie
- la terminarea fișei de lucru elevii apasă butonul trimite
- profesorul poate accepta sau refuza fișele de lucru primite. Elevul continuă lucrul în cazul în care fișa de lucru a fost refuzat
- la sfârșit se discută răspunsurile date de elevi.
Aici găsiți screenshot-uri de la fișele de lucru virtuale din diferitele materii.
Nume utilizator: guestteacher1 parola: guestteacher1 sau utilizator: guestteacher2 parola: guestteacher2